اجرای کنسرت گروه موسیقی «اقلیم هشتم» در فرهنگسرای نیاوران

گروه موسیقی «اقلیم هشتم» کنسرتی را با عنوان «هُوَرقَلیا» روز جمعه یکم تیر ماه، در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کند.
تصویر اجرای کنسرت گروه موسیقی «اقلیم هشتم» در فرهنگسرای نیاوران

به گزارش سایت خبری پرسون، گروه «اقلیم هشتم» به سرپرستی «شهاب قاسمى» با همراهی گروه کُر به سرپرستی «مصطفی وقاری» قطعات سنتی با اشعاری از حافظ، سعدی، مولانا، بیدل دهلوی، شیخ بهایی، و چند قطعه گروه نوازی و تکنوازی را در سالن خلیج فارس اجرا می‌کنند.

عوامل هنری در این کنسرت عبارتند از:

شهاب قاسمی (سرپرست گروه، آهنگساز و تنظیم کننده)، آیدین شیخ(خواننده)، مصطفی وقارى(خواننده و سرپرست گروه کُر)، رضا اسدالهی(پرکاشن)، محمد دانشور، مائده عبادى، غزل قنبرى، علیرضا فلاجتی، مهرنار میرزایى ، سوسن غیاثوند، پریا صالحى، سیما غیاثى، سمانه روحی و مهیا روحى، بهنام عباسى، محمد‌رضا زارعى ، تمنا طارانى، سمیه زبیدى، مژده سامانى، ستاره بی‌لى‌جى (نوازندگان)، طاهره شیخ بهایى، نیروانا ستاره آسمان، آناهیتا ستاره آسمان، زیبا وفایى، امیرحسین حیدرى، محسن مرادى (خوانندگان گروه کر)،

همچنین مؤسسه دنگ‌دنگ کوبان (تهیه‌کننده) و الهام پاکروان (مدیر اجرائی) این برنامه هستند.

«هُوَرقَلیا» نام یک ساز کوبه‌ایی جدید و تلفیق دو ساز دف و انبرک است. نام ساز برگرفته از حکمت شیخ اشراق (شهاب‌الدین سهروردی) است که هُوَرقَلیا را مکانی در عالم مثال معرفی می‌کند که حد فاصل بین دنیای مادی، معنوی و هشت گوشه است.

این ساز با جنس پوست طبیعی از سال ١٣٨٤ ساخته و در کنسرت‌های متعدد از آن استفاده شده است. در این کنسرت از این ساز با جنس پوست مصنوعی برای اولین بار به صورت گروهی استفاده می‌شود .صدای این ساز و زنگهای آن نوایى متفاوت و عرفانى به گوش مخاطبان می‌رساند.

کنسرت گروه موسیقی«اقلیم هشتم» با عنوان «هُوَرقَلیا» روز جمعه یکم تیر ماه ساعت 18در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود و بلیت آن در سایت ایران کنسرت به نشانی www.Iranconcert.com قابل تهیه است.

منبع: فرهنگسرای نیاوران

682994